Jag blev hemma

Igår blev jag hemma iaf. Jag ringde hon som är personalansvarig på skolan och berättade om mitt dilemma. Hon är så bra! Hon sa att om det känns bättre för mig så kunde hon säga att hon tyckte att jag skulle va hemma. =) Och det gjorde det ju, jag är ju så plikttrogen så jag kan inte vara hemma... Hon fixade vikarie och allt och jag kunde slappna av en dag till hemma. Och nu känns det bättre, lite hosta och mycket snor men det kanske släpper snart...

I förrgår kväll när jag o Joppe låg i sängen och läste så hörde vi världens brak i huset... vi kunde inte alls identifiera vad det var och gick upp och kollade... ingenting... så Joppe gick upp på övervåninge för att kolla om det var något som rasat ner... ingenting, då vände jag mig om och såg att kroken syntes där vi har hallspegeln upphängd, förstod då att spegeln rasat ner. Tänk om den hade tippat och rasat i golvet!!! Nu hade den bara rasat ca 5 cm ner på en pall vi har under. TUR!! Det är en spegel som jag har ärvt av mamma o pappa från lägenheten i Täby, så jag älskar verkligen den spegeln! Den är superstor och väger en del så det var inte konstigt att det smällde när den rasade!!

Idag har vi varit och storhandlat mat för nästan två veckor framöver. Så skönt. Det är så tråkigt att handla varenda vecka... men vi har så liten frys så vi måste handla ganska ofta, vill ha en frysbox. I garaget =). Och så har vi kollat ne kort sväng på säng till Tilda. hon ska få en ny säng när hon fyller 3. Hon sover ju fortfarande i spjälsäng och hon och vi har varit nöjda med det. Men nu börjar hon växa ur den och vi måste fundera på en ny. så då tänkte vi att det var lämpligt att hon fick det i födelsedagspresent. Det finns en SUPERFIN på IKEA, men den är sut överallt.... och ska man köpa en på ngn annan möbelaffär får man betala 3 gånger så mycket, minst. Så vi får se hur vi gör...


Nä nu ligger stackars Tilda o hostar o hostar i sin säng. Hon sa att hon ville ha hostmedicin när hon skulle sova, men jag trodde det var för hon tycker den är så god! Men det kanske var på riktigt i alla fall... stackars liten... få se om det släpper när hon somnar.. Pluttgumma... må hon oxå bli av med den eländiga skithostan snart...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0