Lite bilder och uppdatering

ja nu är det väl dags att jag skärper mig va?! Ja vad har hänt? Min farmor har fyllt år, jag har fyllt år, min mamma har fyllt år, min pappa har fyllt år, min systerdotter har fyllt år och min syster har fyllt år. Och så har vi gjort en massa arbete på vår jordåker här ute som förhoppningvis ska bli en gräsmatta vad det lider.

Astrid  har som bekant blivit utekatt sedan vi slyttade hit. Hon stortrivs med det. Det gör inte jag. Honvaknar varje natt kl 4 och ska ut... kattskrälle. Så nu har vi grindar lite överallt så hon inte ska komma åt att krafsa på dörrar. Hon har däremot skaffat sig en bästis i grannkatten, Ozzan. En liten kattjej på 2 år (tror jag) som hon blivit riktigt förjtust i. De leker och busar och smyger op varandra hela dagarna, när de inte pussas såklart.

Idag blev jag väckt med frukost på sängen. Inte illa. I like!! =) Mina sötisar... Sedan for vi in till stan för att handla lite saker för att kunna kakla i köket. då det regnar hela dagarna så är det ingen idé att göra utejobb som målning och gräsmattejobb. Sedan´var det bara hem och vända då jag bev tvungen att åka och sätta mig på akuten. i trosdags fick jag nämligen ett stick av ( vad jag tror var) en humla. Det gjorde ont som fasen, inte alls som ghetingstick eller bistick som gör otrolgit ont men går över på en gång. utan värken höll i sig. rodnaden blev bara större o störreo och gick inte över.när det fortfarfande var kvar i morse ringde jag sjukvårdsupplysningen som sa att man skulle söka hjläp senast 12 timmar efter bett om mamn fått en sådan rodnad. Hoppsan.... rodnaden sträckte sig nämligen från armhålan ner till armbågen. Så det var bara att åka in till sjukan... väl där sa de att det var hudinfektion och jag fick en pencillinkur på 10 dgr... skoj...

Hur som hur här kommer lite bilder från vårt hus. Det finns inga bilder på tildas rum för jag fotade när hon lagt sig att sova.


En liten del av min rodnad på armen. det som inet syns är att rodnaden
är dubbelt så stor, utanför det mörka röda är en som ett område med
ljusare rodnad... illa... jäkla mördarhumla...



Vår hall


Vard.rum sett snett från hallen



Vard.rum taget från soffbordet.


ursäkta det hånglande paret på tv....



Kök taget från soffbordet



kök, vi måste köpa nytt köksbord och soffa, de ser patetiskt smått ut i
 vårt stooooora kök just nu... =)




köksfönster



Sovrum


Sovrum



Bilder på köket kommer när kaklet är uppe, samma bilder på Tildas rum, kommer när Tilda är uppe ;-)

Kommentarer
Postat av: Petran

WOW!!! Åh så fint ni har gjort det!!! =) Ni är superduktiga, vi får allt komma och kika in det "live" igen!

Ni är självklart supervälkomna att komma och kika in vårt lilla underverk!

Kraaaamen!!!

2010-08-01 @ 20:14:14
Postat av: Hannah

Gud! vad fint det är! :D

2010-08-02 @ 19:42:59
URL: http://lillagoagrynet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0