Imorgon födelsedag...

Ikväll tänkte jag göra en målningsinsats efter att jag lagt Tilda. Jag bytte om till arbetskläder och marscherade ut för att måla. Fick då reda på att vi inte har någon blå maskeringstejp kvar, så jag kunde inte måla de fönster och dörrar som jag planerat. jaggav då upp och gick in och åt vit chokladmousse och tog mig ett glas bubbel. Inte helt fel.. det var det som blev kvar igår efter middagen med våra grannar. Vi har fått kopiösa mängder matjord av dom som dom inte vill ha betalt för så vi knde att det minsta vi kunde göra var att bjuda dem på middag. Vi har såååååå trevliga grannar! De är så lika oss och vi har så otroligt trevligt och roligt med dem! Så gårdagens middag blev en lyckad tillställning. Tilda var helt till sig. Hon älskar dem!! Tina fick läsa kvällsböckerna och borsta tänderna och Tony satt större delen av kvällen och byggde duplo med Tilda i stolen bredvid =) Hon är heeeelt tokig i dem!

Sara, du känner mig alltför väl... jag tänkte så sent som idag att jag vill ha marängtårta imorgon =) Med glass och hallon =)

Joppe han står just nu (som alltid de senaste dagarna) uppe på byggställnigneb och målar. Saknar min make otroligt mycket då han spenderar större delen av sin vakna tid uppe på en ställning. Men jag är så imponerad av hans kraft, att han orkar måla!!!

Imorgon blir det smörgåstårta till lunch. Och för de som har minsre än 65 mil att åka hit så är ni hjärtligt välkomna på fika! ska försöka baka tuppkaka (eller vad hette den NIna?) Paj med röda vinbär iaf.

Puss o gonatt!

Kommentarer
Postat av: Petran

Hoppas du hade en underbart fin födelsedag! =) Kramar i massor från oss!!!

/Petra & Magnus m. familj

2010-07-19 @ 21:56:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0