Snö snö snö... och storm

Japp. Det summerar dagen. JÄKLAR vad snö det har kommit idag! Jag kan säga att resan både till och från jobbet idag var mer än intressant... framförallt hem... är glad att jag kom hem utan att behöva lifta sista biten för att bilen ligger på en åker. Mend et tog sin lilla tid. Man såg max två meter framför bilen för det snöade så mycket. Och blåsten gjorde att det drev snö över hela vägen. Så vissa delar var helt kala och andra delar slog det nästan in underredet på bilen. Jag hade redan innan jag åkte från jobbet mentalt ställt in mig på att jag skulle åka i diket, så jag hade klätt på mig täckbyxor och varma kläder ifall jag skulle behöva skotta fram bilen, eller stå ute och vänta på hjälp. Jag skulle ta med en spade från skolan oxå tänkte jag men jag hittade ingen bra. Som tur var behövde jag ingen. Och konstigt nog såg jag inga bilar l'ngst vägen som satt fast eller hade kört av. Jo en, men den stod på sin egen uppfat till huset, men hade bara inte kommit ända upp. Och på väg till jobbet var det en bil som hade sladdat och låg i diket. Men annars lugnt.

När traktorn var och plogade gården här så stod både jag och Joppe helt hänförda i fönstret och tittade (Tilda sov, annars hade hon oxå varit klistrad vid fönstret). Det var så mycket snö!!!!! När han kört första varvet var den en plogvall på över en meter utanför oss.

Imorgon ska det bli spännande att se om vi får ut bilarna från parkeringen. De brukar nämligen vara dåliga på att ploga vägen utanför parkeringen, för den har kommunen hand om.

Idag har Peter från Älvsbyhus varit här. Så nu har vi ett preliminärt leveransdatum på huset... men det lär spricka på en gång, för kommunen är inte snabbast i Sverige på att handlägga ärendet om tomten som måste vara klart innan vi ens kan skicka in papper på bygglov osv... Så det blir vän någon gång i oktober... i bästa fall. För kommunen kommer inte ta upp ärendet förrän nästan möte, i slutet av februari(!). Och det är inte ens säkert attd e hinner då. Hur jäkla svårt kan det vara?... Jag vill ha mitt hus NU! Det händer ju ingenting...

Kommentarer
Postat av: Petra

Ja visst är det härligt med snö!?! WONDERFUL! =) Det tycker jag verkligen, men jag tycker att det kunde låta bli att blåsa...

Kramar!!

2010-01-28 @ 12:31:08
Postat av: Pappa

Hallå Mia!



Hur går det med huset? Vi är så "fnyfikna"



Hur många centimeter snö har ni? Vi här i Stockholm - vi mäter med tumstock - på höjden :-)



Pappa och Mamma och alla hundarna förstås.

2010-02-04 @ 18:21:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0