Liten uppdatering

Jahapp, den här veckan har inte riktigt gått i friskhetens tecken. Det började på söndagkväll, precis när jag tänkt släcka lampan och sova (vid 22) så hör vi hur Tilda kräks i sitt rum. Vi rusar in så klart och bäddar rent samt tvättar henne. Stackare. På måndagen var jag o Tilda hemma, jag var dålig i magen och Tilda oxå. Men hon kräktes inte mer i alla fall. På tisdagen var vi oxå hemma. Men då mådde vi bra allihop. Tisdag eftermiddag är det Joppes tur. Han säger att han känner sig lite risig och går upp och lägger sig efter jobbet, utan middag. Sedan får han sitta på dass onsdag och torsdag. Jag jobbar de dagarna och Tilda är på dagis. Så natten till idag (fredag) så vaknar jag 00.30 av att jag mår pyton. Går upp på toa och blir sittandes ett tag. Sedan får jag springa mellan sovrummet ohc toan ett par gånger till innan jag beslutar mig för att lägga mig i soffan på nedervåningen för att inte väcka upp Tilda. Så idag var hela familjen hemma för magsjuka, bara Tilda mådde riktigt bra, eller ja, hon har ju blivit snorig och hostig nu istället...Men som tur var för mig så blev det inte värre än det var inatt. Så idag har varit en ganska bra dag.

På husfronten står det lite stilla just nu. Markägaren ska fixa fram lite papper innan vi kan beställa ett geoprov på marken och skriva på köpeavtal. Men så länge lånet är ok och tomten utlovad till oss så är jag glad. Nu hoppas vi bara på att pappren blir klara så fort som möjligt och att kommunen kan tänkas bevilja ett bygglov för vårt fina hus så vi kan komma igång. Det ska bli så spännande! Det här är vårt livsprojekt! Vi har visat Tilda huskatalogen med planlösningen och hon fattade snabbt galoppen " Illa ova dä" (Tilda sova där, i det rum som ska bli hennes) "mamma, pappa ova dä" osv osv. Men, att hon på riktigt förstår vad det handlar om tror jag ju inte =) Men hon älskar att vara ute vid tomten och hälsa på markägaren och hans familj, de har nämligen en dotter i Tildas ålder som heter Alice, så det här lär ju bli kanon!


Kommentarer
Postat av: Petra

Tror/Vet att det kommer att bli kalas det där! =)

Kram!

2010-01-23 @ 12:10:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0