Deppigt värre...

Har varit och kollat på tomten idag. Alltså inte han som kommer med juklappar utan den yta vi varit så inne på att köpa. Men idag blev vi återigen nedslagna till marken efter att ha svävat på rosa moln ett par dagar. Idag insåg vi hur mycket tomten faktiskt sluttar. Det kommer krävas en hel del fyllningsmassa för att få den plan. Och vi har en ruskigt snäv budget. Vi har helt enkelt inte råd med några större utsvävningar. Jag började fundera på att göra tomten i etager, så det inte ska bli så högt ut mot den väg som går vid kanske av tomtgränsen. Jag tror det skulle bli riktigt fint att göra två etager. En där huset står med en gräsyta i nivå, och så en nivår nedanför med en lätt sluttning emellan. Då kan man ha sandlåda och så på en nivå och så veranda och så vidare på en nivå. Men Joppe är inte alls med på den idén. Han är helt inne på att ha en helt slät tomt. Men jag anser att vi har mycket yta att arbeta med och därför har "råd" att göra en tomt i etage. Man förlorar inte mycket yta på det och det kan bli riktigt fint, nu är bara frågan hur jag ska få med honom på det. Förutom att det blir finnare så tror jag oxå att det kommer bli billigare, för då behövs ju inte lika mycket fyllningsmassa. För det är det som förstör för oss nu. Och jag försöker behålla grundtanken, vi kan inte få vårt drömslott med 4000 kvm tomt och kakel i badrummet. Inte på en gång i alla fall, huvudsaken nu är att vi får bo i hus och ha en tomt man kan röra sig på. Att få något eget. Men just nu vet vi inte ens om vi har råd med fyllningsmassa för att ställa upp huset. Vi vet inte ens om vi har råd att förbereda tomten för husbygge, dvs att ta vort stubbar, stenar och jämna ut marken. Jävla skit... Där försvann den drömmen oxå... Verkar det för bra för att vara sant så är det förmodligen det..

Kommentarer
Postat av: Petra

Ni kan inte gräva bort där det sluttar istället, så att det blir slätt?!? Det borde ju bli billigare istället för att fylla upp där det sluttar.

Kramar i massor! Vi ses imorgon!!!

2010-01-17 @ 19:48:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0