Helgen

Ja i i fredags kom så äntligen Tildas farmor och farfar. Oj så kul hon haft i helgen! Ja vi oxå så klart! Vi har laddat Tilda hela veckan för att "lollo" och "aja" ska komma så när de äntligen kom blev hon nog lite blyg och rörd. Men det släppte fort och sedan dess har hon haft farfar och farmor lindade runt sitt lillfinger (framför allt farfar som är en nyfunnen vän). Annars har vi inte hunnit med så mycket i helgen annat än att handla och umgås så det räcker och blir över. Vi är evigt tacksamma för den underbara diskmaskinen som inhandlades i lördags!! I love it! Även om jag inte fick högsta poäng i Expressens/Aftonbladets test om vem som gör mest hemma... Oops. Joppe fick 9 av 10, jag fick 5 (!) av 10... men jag jobbar ju 100 %... måste ju skylla på något.Och så var bil- och hemmareparationer med i testet. Och om jag skulle börja utföra det skulle det bli ganska mycket merjobb för Joppe sedan när jag skulle bli tvungen att fixa till det igen... hehe. Med tanke på hur det brukar gå bara när jag ska skruva ihop ikea-saker... några saker som blivit fel är hyllorna i billy-hyllan (som är åt fel håll så spånet är utåt... och den vita fanéren inåt..), för att inte tala om när jag skulle skruva ihop Tildas gungälg... och satte gungskenan åt fel håll... som ett uppånervänd U, gissa hur bra det gick att gunga då (!) men vi fick oss ett gott skratt iaf =)

Oj vad jag svävar iväg...

På Kristi Himmelsfärd har jag och Tilda blivit bjudna till Sthlm på tjejhelg hemma hos mor och far, men pappa ska till Skottland (därav tjejhelg) så det blir bara jag, Tilda o mamma (mormor). Ska bli så mysigt! Och spännande!! Tilda ska ju flyga för första gången! (Och jag ska åka själv med henne... hjälp, jag måste försöka hålla ett lugnt intryck) =)


Och imorgon på jobbet bär det av på skoterutflykt. Grilla hamburgare och mysa. Ska bli kul!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0