Goungar i skolan

ja jag älskar verkligen mitt jobb!!!! Det är så kul att se hur mtcket maten påverkar ungarna på skolan och hur lätt det är att få dem intresserade!! I onsdags hade vi svampsoppa på menyn, självklart med nybakat bröd, det är det alltid till soppa. Jag ÄLSKAR savmpsoppa! Men det kan som känt vara lite svårt att få barn att tyckaom svamp, med all rätt, det är rätt slemmig konsistens... men jag måste ju prova. Det blev SUCCÉ!!! De älskade den!! En elev kom och sa att det är skitgott, fastän han "hatar" svamp! Och en annan elev kom och sa att han bara MÅSTE ha recept på soppan! Och han tycker inte heller om svamp egentligen =)

En annan sak som verkligen gick hem i veckan var fisken jag gjorde. Jag krossade corn flakes och blandade med smör/olja och en vitlöksklyfta samt lite salt. Strödde över fisken, som i detta fall var sejfilé (otroligt fin). KÖr i ugnen ca 20 min. Så JÄKLA gott!!! Och de tyckte om det verkade det som! För det blev inte mycket mat över =) Det är så roligt att jag kna märka på eleverna i skolan att de från att jag började var skeptiska till att smaka ny mat och hade jättesvårt att prova nya rätter, till idag då det är snarare regel än undantag att det är en ny maträtt till lunchen, och det är självklart att man smakar, för det KAN ju  vara gott =) Det är det här jag brinner för och jag älskar det jag gör!!

Kommentarer
Postat av: Petra

Vi är såååå glada att du började och fick våra smaklökar på fall! =)

Kraaaaaaaaaaam

2010-02-13 @ 16:47:07
Postat av: Jennifer

Hej Mia! Det är klart att vi gillar din mat!!!!! //elev på skolan

2010-02-14 @ 18:53:00
URL: http://jenntikk.blogg.se/
Postat av: Hanna.L.

hej mia!<3

"är du imponerad? det är då inte jag :)(L)" din mat är suuuuuuuuuuper god!!!!!! lyllo joppe och tilda!!!

2010-02-23 @ 08:44:42
URL: http://hannlunn.blogg.se/
Postat av: Hannah Z inte L, / elev på skolan

vi älskar ju din mat<3 du äger!!

2010-02-27 @ 16:52:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0