Sovrumsbesök

Imorse fick jag sovmorgon. Vilket innebar att Tilda o Joppe klev upp och jag satte i öronpropparna och sov vidare. Vad jag då inte visste var att jag hade besök i sovrummet.... när Joppe och Tilda kom in för att väcka mig så låg vi och surrade ett tag... då hörde jag att det pep på golvet vid fotändan på vår säng... då såg jag Astrid, vår katt, puffa på någon i vårt överkast som låg där... jag sa till Joppe att "nej nej nej hon har tagit in en levande mus!!!" Mycket riktigt... jag och Tilda gick ut ur rummet och Joppe stängde in sig med en kartong i jakt på den stackarn skogsmusen... Astrid kastade jag ut i ren ilska. Till slut fick Joppe tag på den lilla stackaren och kunde släppa ut den... ÄCKLIGA KATT!!! Efter fick jag höra att Astrid stått och krafsat på dörren in till mig men Joppe trodde hon bara ville in för att jag var där, men egentligen var det för att musen hade smitit in under dörren och låg i osvrummet och gömde sig, när jag sov i samma rum... Usch!! Nog hade vi det bättre när hon var innkatt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0