Solig dag

Idag har det varit riktigt skönt väder. Sol och dryga 20 grader. Imorse ringde jag till sjukvårdsupplysningen eftersom min mage tokpajat sedan jag började med penicillinet. Det hade jag i och för sig räknat med ´men inte att det skulle bli så illa så jag inte kunde lämna huset, och inte att det skulle hålla i sig så länge. Och dessutom märker jag ingen skillnad på hudinfektionen i armen så jag vet inte vad det ska vara bra för. De sa då att jag kunde sluta med penicillinet och hålla koll på armen (som om jag inte redan har det) och att jag skulle komma in till vårdcentralen på en gång om det böev sämre. Men... vad gör jag då om det inte blir sämre, men inte heller bättre?... aja, jag tänker i alla fall inte sitta i en bil hela vägen till kalix sedan till haparanda och storforsen med diarré... no thanks. Så jag tar den risken. jag har i en arm till i fall det skulle skita sig =)


Idag kom Astrid in med en näbbmus i munnen... en död visserligen... men USCH!!!! Jag trodde inte hon visste hur man gjorde! Jag trodde hon var en simpel innekatt som jagade flugor och myror!! BLÄ!! Vår grannkatt är en jäkel på att jaga näbbmöss... hon drar stolt hem flera stycken om dagen. Leker dem till döds och lämnar dem sedan till matte (som inte direkt jublar av lycka). Men att ASTRID skulle göra det trodde jag inte!!! usch jag vill inte behöva ha dörrarna stängda nu bara för att hon släpar in en massa äckliga kryp hos oss. Kattskrälle.



Kommentarer
Postat av: Petra

Åh vilken härlig sommarbild på er! =)

Hoppas ni har det toppen...

Jag & Jonas har eventuellt bestämt (över ditt & Mangans huvud! ;) att vi ska komma till er nästa helg ev. på kräftor. Vi får höras i veckan!

Kramar i massor!!!

2010-08-07 @ 23:53:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0