Trött trött trött

Har en dålig dag. Skulle lämna Tilda på dagis första gången idag. Det gick å helvete. Hon grät hela vägen till dagis och var tokledsen när jag skulle lämna henne. Jag grät nästan i bilen påväg till jobbet. Vill aldrig mer lämna henne. Men jag måste. För hennes bästa. Men om det fortsätter gå så här dåligt så vägrar jag. Då får hon gå samma tider varje dag. Så Joppe kan lämna. För då går det tydligen bättre. Hon säger ingenting ibland när han ska gå. Men när jag lämnar, då rasar jorden under både henne och mig.

Sedan har jag jobbat sent idag. Tycker inte om måndagar så mycket nu. De är stressiga på jobbet då jag börjar senare och slutar tidigare i köket, fast dagen i sig är lång. Jag förlorar sammanlagt 3 timmar i köket på måndagar och det gör mycket. Hinner inte förbereda på bra till tisdagens mat. OCh imorgon ska vi äta köttbullar. Så det är några kilo som ska rullas. Och så slutar jag sent så jag hinner bara träffa Tilda en timme innan hon ska sova. Och det är alldeles för lite.

Så idag är en dålig dag. Tanken slår mig; är det så här det kommer att vara nu? Någon annan träffar mitt barn mer än vad jag gör? Någon annan får uppleva hennes utveckling mer än mig? Någon annan får höra hennes nya ord före mig?... Det är så här det kommer att vara. Det är bara att vänja sig.  Missförstå mig rätt, jag ÄLSAKR mitt jobb och stortrivs!! Men Tiden ifrån Tilda är stressande. En ständig kamp emot klockan.

Idag är en dålig dag. Och nu slutar den. Imorgon tar vi nya tag.

Kommentarer
Postat av: Petra

Jag kan inte annat än bara hålla med...det vet du! Igår var en PISSDAG för mig också...just pga av lämningen (grät också i bilen) + att jag tappade min enda tidiga dag! =(

Jaja, som du skriver; idag tar vi nya tag!!!

Massor av stärkande kramar!!!!! =)

2009-09-08 @ 08:00:27
Postat av: Linda

Jag vet hur du känner. Vissa dagar träffar jag inte Mijo alls pga mina dåliga arbetstider. Man får helt enkelt ta vara på dom stunder man har tillsammans med barnen. På ett sätt uppskattar jag ju faktiskt Mijo mer nu, när vi inte "går på" varandra hela dagarna. Det bästa vore om man hade råd att bara jobba halvtid, men det är tyvärr inget alternativ för oss.



Skickar dig en kram å hoppas att det blir en bättre dag idag!

2009-09-08 @ 09:53:58
URL: http://sambomedkatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0