IKEA idag

Nu är det klart. nu har vi sagt adjö till älskade Börje. Nu har han det lugnt och skönt och kan röra sig som han vill och har inte ont längre. Även om jag inte är speciellt troende så känner jag ändå en trygghet i att han har det bra nu, han har någon som visar honom den nya världen han hamnat i och som tar hand om honom väl. Det var en fin begravning. Men vår älskade prinsessa hade VÄLDIGT svårt att sitta stilla och jag tyckte synd om henne. Alla grät coh betedde sig konstigt och inte fick man prata eller röra på sig... men vi gick undan i lekhörnan ett par gånger och då blev det bättre. Det var skönt att få ett avslut och gråta av sig lite. Blandade nog in lite av mormors bortgång i gråtandet också avskeden oxå, och det kändes ganska bra faktiskt. Men jobbigt är det ju alltid med begravningar. Och stackars lilla Ellen (mormor). Hon är så späd och känns så skör, och nu är hon ensam. Fast egentligen inte, hon har ju sina barn och grannar och kompisar, men i vardagen är hon kanske lite ensam.

Idag var vi på IKEA och traskade. Tilda sov i vagnen, hör och häpna! Det gick bra, ,men det går alltid en tusenlapp när man går där.. det blir lätt dyrt. Och så gick vi på Barnens Hus för att leta födelsedagspresent till Tilda. Det var ju ganska snabbt gjort att se vad hon ville ha. Hon dök på första dockvagnen hon hittade och bäddade ner en Nalle Puh som fanns där. Och sedan släppte hon den inte. Hon prövade olika dockvagnar men fastnade självklart för den som var dyrast. Tänker inte säga vad den kostade men det var lite för mycket för min del. Men farmor, farfar och gammelmormor (Ellen) ska dela på den så då blir den kanske inte så gräsligt mycket pengar. Men hon tyckte såååååå mcyket om den. Ska bli kul att se hennes min när hon öppnar paketet och ser vad det är =)
    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0