Idag har jag varit duktig!

För idag har jag varit hos tandläkaren. För första gången på 6 år(!). Jaja pappa jag veeeet... man ska gå varje år... men de kallade mig inte när jag flyttade från Norrköping och då blir det lixom inte av. Det är ju inte direkt så att man tänker "jo men nu har jag 500 spänn kvar, tror jag går till tandläkaren för dom!! Och ser om jag behöver lägga ner ett par tusen till på vidare besök!" Nääää.... men nu gjorde jag det. Eller... Joppe betalade. Men det var JAG som satt i den hemska stolen och gapade stort. Blä. Men jag hade i alla fall inga hål!!! Eller ja, inga som behövde lagas i alla fall. Sedan hade jag ett par stycken (läs mååååånga) början till hål mellan tänderna, men de har varit där i ca 10 år utan att bli större, så de var ingen fara. Däremot fick jag boka en ny tid för att ta bort tandsten. Usch. Fy. Äckligt. Men det blir skönt att få bort det. Hade jga fått bestämma hade jag låtit dem ta bort det redan idag. Men det gick tydligen inte till så. Så den 3:e nov ska jag tillbaka. Då får jag mitt filmstjärnesmile tillbaka lagom tills mamma kommer och hälsar på!!! Tjoho!! Den 13 nov kommer älskade mamma! MIN mamma! LÄngtar såååå mycket!

På tal om filmstjärna, ni har väl inte missat att jag var i tidningen i måndags? Jaja, alla stockholmare kan ju ha missat det, det var ju bara i VK, men ändå! Jag är lokalkändis! Eller nåt.

Imorgon ska vi till Kalix. På fredag är det begravning av gammelmorfar Börje. Jobbigt. Jag har redan en klump i magen. Pallar inte begravningar. Konstigt att "morfar" är borta. Har inte riktigt fattat det. Eftersom man inte varit i KAlix sedan han dog. Så det kommer ju bli rätt uppenbart när vi kommer dit. Tomt. Det är som med min mormor. Jag har inte riktigt fattat att hon är borta heller, eftersom hon egentligen varit borta länge för mig, men ändå funnit där på något sätt. Och jag hälsade aldrig på henne när hon bodde på vårdhem. För jag ville inte komma ihåg henne som sjuk. Men det gör man väl ändå med tanke på att det var så långdraget. Men Börje kommer jag ihåg som frisk, glad och skojig med glimten i ögat!

Nä, slutanalyserat för ikväll. Imorgon blir det köttfärslimpa på menyn. MUMS!

Natti natti

Kommentarer
Postat av: Petra

Jag säger bara lycka till jag. Håller med dig; klumpar i magen får man lätt av begravningar! =(

Kramar i massor, vi ses ju imorgon kära "kaffe-dejt-kompis"!!! =)

2009-10-14 @ 20:16:33
Postat av: mamma lena

hej mammas "bebis" vilka fina ord du skriver om min Mamma och din mormor nu saknar jag henne men inte som när hon var sjuk utom när hon var frisk. Det kommer många minnen från när jag är liten och spontana frågor när ni var små varför är det si och så,hon hade så bra och kloka svar.

Det ska bli kul att få träffa er igen synd att Pappa inte kan följa med men det beror ju på hundarna. Så vi måste priotera.

Det har inte hänt något särskilt här vi jobbar på. ska gå på olika utb. med data ucsh!För en liten TANT!

Pappa ska åka på möte imorgon och sen till Farmor och se hur hon har det. Jag ska bara slappa kanske läsa lite i boken om Gustav den V som Birgitta har lånat ut till mig.

Puss och kram jag har visat filmen på Tilda flera ggr till mina kamrayer på jobbet DIN MOR lena

2009-10-15 @ 19:15:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0