Saknar mamma och är förkyld

Ja.. kära mamma var här i helgen. Hon kom på fredag förmiddag och åkte på söndag förmiddag. Vi har haft en helmysig helg! Tilda ville förstås att "lollo" (mormor) skulle göra ALLT, byta blöja, laga välling, klä på, klä av, dra vagnen, osv osv. Stackars mamma, hon fick inte en ledig stund =)
Både jag och Tilda satt och grät i bilen när vi lämnat mamma på flygplatsen. Det var tungt att höra Tildas saknad efter mormor när hon satt i baksätet och grät "lollo...lollo" Men väl hemma repade vi oss. Jag gick dock och sov i tre timmar då jag blivit förkyld. Och på kvällen hade jag feber. Det har jag fortfarande, ligger straxt under 38... jag som har 36 i vanliga fall... skit oxå. Så jag har varit hemma från jobbet idag och ska vara hemma imorgon oxå. Har en hosta som kan reta gallfeber på vem som helst..

Men idag ringde jag iaf till BVC och skulle fråga om vaccin till Tilda. Fick prata med Åsa på Böleäng, världnes bästa bvc-sköterska! Hon e så go'! Ringde sedan upp under eftermiddagen och pratade med Joppe och bestämde då att vi kunde komma ner på en gång och vaccineras. Sagt och gjort. Så nu är hela fam Björkman vaccinerade. Nu gäller det bara att inte dra på sig smittan innan vaccinet börjat verka.

Ikväll har tilda ätit för mycket popcorn, så hon har lite ont i magen och därför lite svårt att somna. Och vi som skulle ge henne popcorn för hon var så modig hos bvc. Så gick det med den belöningen.

Jag tror inte på fredagen den 13:e som någon speciell otursdag... men ibland undrar man ju... i fredags besiktigade vi bilen. Den gick självklart inte igenom... var tvungen att skicka den direkt till verkstaden för att laga blaha och blaha (förstår mig inte på bilar)

Sedan på lördagsmorgon när jag skulle slå igång diskmaskinen så fungerade inte den heller... det blev en dyr helg..

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej Älskling det var en Jätte trevlig helg med din familj, men vad fort en helg går. Jag kom vi åt och lekte, handlade och sen gick planet hem. Kul att se hur Tilda utvecklas till en liten fröken med mycket stark vilja. Som gammelMormor sa om dig Mia "Henne drar man inga raka fåror med".Stackars dig som är förkyld, har du fått uppfinnar Jockes tidning av din älskade.

Men du charmade morfar Arne totalt han var din guru när vi var en sommar på Birka det var ingen annan en han som fick hjälpa dig(-85)vi har film på det.

Kul att spisen var bra Mamma Mia år ju kock så det kanske finns i generna.

Det har varit en vanlig dag på jobben i dag jag har varit i köket Rotmos med kokt skinka mycket uppskattats hos de gamla.

Puss och kram från dina föräldrar.

2009-11-16 @ 20:03:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0