Dags för skärpning nu Mia

Ja detta bloggande går ju... sådär... måste jag ju erkänna. Men nu uppdaterar jag i alla fall. Har ju som känt varit sjuk i två veckor (!) första veckan med feber och andra veckan med magsjuka. Nej det var inte baconfeber.... det var helt enkelt vad det låter som; en jäkla otur.  Så igår (fredag) jobbade jag första gången på två veckor, gissa om det var skönt att vara tillbaka!!!

Förra helgen var familjen Björkman ute i skogen. Det var så mysigt! På lördagen var vi och plockade ris och ljung för att göra en dörrkrans. Den blev jättefin! Och Tilda tyckte det var så kul så vi åkte ut i naturen på söndagen oxå, ja alltså innan jag började spy och körde "porslinsbuss" resten av kvällen/natten. Och så sa vi att "nästa helg ska vi ut igen" och så blev det. Idag har vi varit ute vid en sjö och grillat korv och bara njutit av livet och det fina vädret. Tilda har varit i sitt esse och det märks att hon kommer bli en skogsmulle som mamma och pappa =) När jag gick där på promenad med Tilda sovandes i vagnen och alldeles tyst och lugnt omkring oss så slog det mig; NU är jag riktigt lycklig! NU njuter jag av livet! Ja, det kanske låter självklart, men nu stannade jag verkligen uipp och tog in ögonblicket! Det var så skönt att känna att en så till synes enkel sak kan göra en så lycklig! Kanske självklart för de flesta, men de osm känner mig vet att jag inte tycker att det är en självklarhet att vara lycklig.
Vi stannade till solnedgången och så åkte vi hem och gjorde middag. Imorgon är det julpynt för hela slanten. Och städning... blä... Men fint kommer det bli!!











Söndag förra helgen


Tilda kastar stenar i vattnet.


Idag vi sjön





Kommentarer
Postat av: Petra

Jag ser ju att vi skulle ha hängt med!!! =)

Vad mysigt det ser ut!

Åh så underbart att höra att du är lycklig! Det är du väl värd! =)

Kraaaaaam

2009-11-30 @ 10:19:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0