Nu är Tilda tillbax på dagis

I helgen har Tildas farmor och farfar varit här. Och hunden Maja. Tilda var lyrisk!! De kom på fredagkvällen vid 6. Tilda blev helt galen av lycka! Som hon spexar när vi har främmande! Hon var i full fart här så vi hade inte hjärta att slänga henne i säng förrän halvåtta. Då var hon helt slut efter att ha sprungit runt och busat och slängt sig i Majas hundbädd. Toka. Sedan gick hon hela helgen och ropade på "loo" (farmor). Så fort farmor var mer än två meter bort så var det "loo" i ett frågande tonfall. Hon tycker verkligen om sin farmor =)


Busar med farmor i badet



Vi tog även en sväng på stan och söta underbara Ärtan fick äntligen chans att handla lite söta flickkläder till sitt barnbarn. Hon har ju bara fått pojkar så hon tycker det är kul att få handla lite klänningar och sånt =) Tilda blev så bortskämd så.

Medan vi var på stan så byggde farfar (även om man inte får kalla Ove för det offentligt för han tycker det låter så gammalt) :-) och Joppe ny veranda på vår uteplats. Det blir såååå fint!! Stor och härlig! Men nu måste vi skaffa något insynsskyddande för annars är det som att sitta på en scen här ute =) Men fint blir det!





Glasspaus i bygget



Tilda äter glass hos farfar




Självklart blev Tilda jsuk i helgen oxå. Typiskt när farmor och farfarvar här. Hon fick ju sin mässlingsvaccin för snart 2 veckor sedan så vi väntade nästan att hon skulle få feber. Och det fick hon. På fredag kväll började det. På lördagen var hon som vanligt men jag tyckte hon kändes lite varm när vi var på stan så jag tog tempern på henne när vi kom hem. Mycket riktigt, feber. Natten till söändagen var hemsk. Då vaknade hon kvart i tolv och hade 39,7 i feber. Jag blev livrädd. Jag har fortfarande färskt i minnet hur hon var när hon hade rota och hade över 41 grader... Vill inte vara med om det igen. Hon yrade när hon skulle somna och tyckte det var otäckt så jag bar in fotöljen i hennes rum och satt och höll henne i handen. Tre timmar tog det, sedan började febern ge sig och hon kunde somna igen. Jag trodde att jag hade klarat alla hennes hemska turer till akuten ganska bra men tydligen inte. Spåren sitter i. Jag var så utom mig av oro bara för att hon hade lite feber nu. Jag var skräckslagen för att den skulle öka och när hon hade 39,7 på natten så var det jätteläskigt. Jag är så rädd att det ska bli som när hon hade rota och febern bara steg och steg och inget hjälpte. Det var såååå hemsk!!! Att se henne helt slapp och livlös i mina armar och inte kunns få ner tempen på henne. Har aldrig känt mig så maktlös.

Men nu är hon tillbaka på dagis igen då febern är borta sedan mändag morgon. Hon missade ju tyvätt fotograferingen på dagis igår men vi ville ha henne hemma en dag för säkerhets skull så hon inte skulle behöva må dåligt på dagis.


Och slutligen vill jag be er alla som läser att hålla alla tummar och tår för att jag får det arbete jag sökt som kock på en förskola i Hörnsjö. Det verkar vara ett jättekul jobb och jag vill verkligen ha det!!

Kommentarer
Postat av: Martin

Håller tummarna (släppte tårna för att kunna skriva). Du har ju massor med erfarenhet från liknande grejer, så det kammar du nog hem! :-)

2009-05-12 @ 21:38:55
Postat av: Linda

Självklart håller jag alla tummar å tår för dig!!!

2009-05-13 @ 10:19:50
URL: http://sambomedkatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0