En underbar helg förbi!

Jaha... nu har de åkt hem igen. John, Hanna och Hjalmar har varit nere i Umeå i helgen. De kom i onsdags och åkte idag. Vi har haft såååå kul! De är så underbara! Tilda blev helt tokig av lycka när de kom på eftermiddagen i onsdags. Hon sprang omkring och var helt galen. Och så fortsatte hon hela helgen. Stackars Hjalmar var helt slut efter en helg tillsammans med kusin Tilda =) Han hade sovit tre timmar (!) i bilen påväg hem idag. Han är nog glad att vara hemma där dte är lite lugn och ro. Stackar'n fick ju skavsår (nästan brännmärken) på knäna när han skulle försöka hänga med Tilda när hon for omkring. Han är 11 månader så han har inte riktigt fått kläm på det där med att gå och springa än. Men jag tror inte det dröjer länge innan han fattat galoppen (hahahaha) och jagar Tilda.

Vi har haft underbart väder hela helgen så det har blivit mycket grillande. Dessutom har Joppe fått en tidigt födelsedagspresent av hans föräldrar; en Webergrill... så ni kan ju gissa vad vi kommer att äta den närmaste tiden... Han nattar henne (grillen är tydligen en tjej har jag fått lära mig) varje kväll genom att lägga över ett fodral... Ojojoj... en konkurrent? =)

Hjalmar har under helgen upptäckt tjusningen med att gunga! Han kiknade av skratt när man satte fart på gungan. Kan gissa att det pirrade lite i magen. Tilda har märkt hur kul det är att leka i sandlådan. Vilket ledde till att jag har märkt att jag har någon fobi mot sandlådor... det är såååå äckligt! Sand under naglarna... skitiga händer så vattnet blir alldeles brunt när man tvättar dem... Sand i munnen på Tilda.. katter som kissar och bajsar.. riktiga bakteriehärdar... *ryser* men det är väl bara att bita ihop och se glad ut. Tilda älskar det, så jag får väl se det som terapi =)

Avslutar med lite bilder från helgen och hoppas att de snart kommer tillbaka och hälsar på oss =)



Hjalle gungar





Tilda gungar... vägrar släppa spaden =)



Hjalmar och Tilda myser med filten och mariekex. Bolibompa på tv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0