Tur att hon inte kan prata...

Igår var jag coh Tilda på uppdrag. Då jag äntligen fått pengarna från försäkringskassan var det dags att inhandla lite saker. Bland annat skulle vi åka och köpa "fy-spray" för Astrid vår kära katt har fått för sig att hon MÅSTE in genom alla stängda dörrar... Vilket resulterar i att hon står och tokkrafsar på Tildas dörr när hon sover. Samt dörren till klädkammaren som är precis utanför Tildas rum... samt vår garderobsdörr. Allt detta gör självklart att Tilda vaknar. Och blir skitarg. Jag vet inte vad Astrid har fått för sig. Hon har blivit helknäpp. Hur som helst gav vi oss iväg till djuraffären. Väl där så sa de att de hade blivit tvugna att sluta sälja sprayen då kemikalieinspektionen inte godkände den. Kemikalieinspektionen i all ära, men har de något bättre förslag då på hur man får tokiga katter att sansa sig?! Nåväl, nu har vi ställt en skål med ättika vid dörren för att försöka hålla tokkatten borta, i brist på annat. Får väl se hur det fungerar.

Tilda älskar att gå i affärer. Men betoning på GÅ. Sitter hon i vagnen är hon urless men får hon gå runt och riva i hyllorna är hon supernöjd. Och djuraffären är en riktig höjdare! För där kan man gå in och titta på kaninerna och marsvinen (eller "sorkarna" som min man så fint kallar dem). Tilda är helt förhäxad av smådjuren. Men den här gången tyckte hon det var extra roligt att titta på fåglarna i burarna. Hon stod och pekade och tittade hur länge osm helst, trots allt oväsen fåglarna för. Tur att hon inte kan prata än för då hade det väl blivit ett himla gnäll om att ha en "sork" eller ännu värre; en fågel. Skulle nog inte gå så bra ihop med vår katt. Lyxmiddag för Astrid =)



Vi har även varit och snabbfikat hos Joppes kusin. De hade köpt en fyrhjuling. En sån där liten för barn. Tilda blev frälst. Hon fick provsitta och VÄGRADE gå av. Det blev ett himla liv när vi var tvugna att lyfta av henne och sätta henne i bilen. Kan gissa att vi har en motorintresserad liten dam. Hon ÄLSKAR traktorer och lastbilar. Och fyrhjulingar tydligen.



Och nu är det inte många dagar kvar tills jag och Tilda åker till Hassela!!! Ska bli sååå kul att träffa familjen! Och se hur stor syrran har blivit. Det är ju inte långt kvar nu. Bara inte bebisen kommer den 8:e maj för då fyller Joppe år =)

Nu måste jag ägna lite tid åt handarbete; håller på att virka fortsättningen till en filt till min systerdotter Cilia. Hon fyllde två år den 1:a mars. När hon fyllde ett år hade jag virkat en lite filt till henne. Tanken är att för varje år hon fyller så ska jag fylla på filten med en rad med mormorsrutor. Jag tyckte det var en rolig present. Får se dock hur länge jag orkar virka. Blir många rutor när hon fyller 15 =)

Avslutar med lite vinterbilder för er som saknar snö. Kan ni drömma er bort.


Tilda äter bulle på vår veranda. Jag har grävt ut en stol åt henne i snön.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0