Hemma från fjällen. Nu har Tilda en till ambulansnalle i samlingen...

Jaha. Nu var det alltså dags igen. Inatt bar det av i ambulans till sjukan. Vi hörde vid halvelva när vi släckt att det lät konstigt från Tildas rum. Jag tänkte först att hon kanske kräktes. Men det lät så konstigt och Joppe sa att hon lät hes. Vi gick in och tittade till henne och fann henne då stående på knä och kippande efter andan. Jag tog upp henne i famnen och insåg att hon inte fick någon luft. Vi ringde ambulansen på en gång. När hon kom upp i famnen gällde det att hålla henne lugn, paniken i mig fick skjutas undan. Joppe har varit med förr så han tappade upp ångande varmt vatten i badkaret och sa åt mig att ställa mig därinne. När ambulansen kom hade h on blivit mycket bättre men rosslade rejält fortfarande. Vi åkte in och de konstaterade att hon fått falsk krupp. Vi fick slemlösande och luftvägsvidgande medicin och åkte hem vid halv två på natten. Trötta... Men tror du jag kunde sova då när jag nyss sett min dotter kippa efter luft?! Låg spänt och lyssnade och vaknade ofta till för att höra om hon levde. När hon var tyst länge var jag väldigt orolig. På morgonen vid halv sju var det täppt i halsen igen så då fick hon komma till vår säng och blev uppallad med kuddar. Vilade till halv nio. Hon har idag svårt att sova då halsen täpper till... Hoppas på en hyffsad natt... Tilda kan nästan börja sälja ambulansnallar nu... Hon har två, än så länge.. Hoppas det inte blir fler nu.

I veckan har jag och Tilda varit i Hassela med mina föräldrar och min syster och hennes familj. Det var kul!! Synd bara att jag inte hann åka skidor ngt. Tiden går så fort när man ska försöka hålla Tilda glad (hon saknade pappa jättemycket för hon böev superglad när vi kom hem igen).

Och så har hon fått plats på dagis. Hon börjar den 30/3. ÅNGEST!!! Min lilla bebis ska börja på dagis! Önskar att vi varit stenrika så jag fick vara med henne ett tag till.. Men dagiset verkar jättebra och jag har bara hört gott om det så det löser sig nog.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0