Fint väder men inga renar...

Idag har vi varit iväg till Gammlia. De skulle ha samiska veckan där och man kunde titta på olika typiska samiska samer. Bland annat se tamrenar. Men när vi kom dit så var det tomt. Vi hade missat på tiden. Vi var där efter tio men det började inte förrän vid ett på efter middagen. Det gjorde oss ingenting för Tobbe, Carro och Frida var med. Så vi gick hem till dem och käkade lunch istället. Och så fick Tilda och Frida leka.

Vi har haft strålande sol idag och supervarmt på altanen. Joppe har lekt spindelmannen på taket och skottat av snön så man inte ska få den i huvudet när man sitter och njuter av solen.



Igår när jag pratade med en granne till oss fick jag reda på att en dam i 70årsåldern som bor två hur ifrån oss har dött. Det kom som en chock. Hon var hur gullig som helst!! Nog för jag visste att hon ramlat och brutit lårbenshalsen vid jul men annars trodde jag hon var frisk. Hon fick troligen hjärnblödning. Så tråkigt. GoEva är död....

Slutligen infogar jag en bild på köket med handtag och allt! Så fint!! Nu är dte bara mörkt kakel och en ny bänkskiva som saknas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0