Begravning idag

Idag begravdes lilla mormor. Hon dog 23 februari, inte ens 77 år fyllda. Hon fick Alzheimers för flera år sedan och har sedan en lång tid tillbaka bott på äldreboende. Senaste tiden rullstolsbunden och okontaktbar. Vilken hemsk tid. Jag gör mitt bästa för att minnas de friska dagarna. Visst måste man komma ihåg när hon blev sjuk också, men jag vill mest minnas henne frisk. Det är därför jag inte hälsat på henne sedan hon flyttade in på boendet. Jag vill inte att min sista bild av henne ska vara när hon är en helt annan människa. Om man nu kan kalla det för det. För jag vet inte om det 'r något liv när man är helt okontaktbar... måste matas... bytas på och kan inte prata.

Alzheimer är en HEMSK sjukdom. Om nu som läser detta har några kronor över (jag vill inte tigga, men tänkt efter) så ge gärna dem till forskning. Det behöver inte nödvändigtvis vara för Alzheimer, överväg att ge dem till vilken betydelsefullforskning som helst. För det finns så många hemska sjukdomar i världen. Och rätt som det är så knackar de på dörren...

Skönt att du äntligen fått lugn och ro mormor. Hopas du trivs och ta väl hand om min hund Kajsa =)

Kommentarer
Postat av: Linda

Usch vad jobbigt för er. Men jag antar att hennes sjukdom nog var jobbigare att hantera än själva bortgången.

Hoppas iaf att du kommer att minnas de friska åren.



Stor kram

2009-03-22 @ 09:41:50
URL: http://sambomedkatt.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej nu är det jag som skriver. Vad mycket snö ni har kvar som jag ssm till dig så har vintern kommit tillbaka till "Stockholmarna" fast vi är ju inte det. Vi bor på en Ö i Mälaren. Idag hade vi -8 och det var kallt i färjhytten jag åkte buss och Pappa hämtade mig 16.00 för att storhandla det är ju LÖN idag, så nu är pengarna slut.



Ha det så gott och puss och kram från Mor och Far

2009-03-25 @ 20:52:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0