Jordskalv i Umeå

Det regnade ute och jag och Tilda satt och pysslade och mös framför tv:n hemma. Helt plötsligt kom ett kraftigt muller. Så starkt att det skakade i huset så fönsterna skallrade. Jag trodde först det var åska och tittade ut genom fönstret. Men åska mullrar inte så länge som det gjorde... det slutade liksom inte, det fortsatte att mullra och vibrera. Då trodde jag det var ett väldigt stort flygplan som startat fårn Umeå flygplats och flög över Röbäck. Ibland när vinden ligger på och det är stora flygplan som startar så kan det låta mycket. Men jag tyckte ändå inte att det lät som det, det här var mycket kraftigare och långdraget. Tanken slog mig då om en kraftig explosion eller liknande. Men aldrig slog mig tanken att det kunde vara ett jordskalv. Såååå häftigt. Men hade jag vetat vad det var så hade jag nog tyckt det var lite otäckt. Det skakade verkligen i huset!!

Vill ni läsa om det kan ni gå in på

http://vk.se/Article.jsp?article=284547


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0