Jag hoppas ni gick och röstade igår!

För det gjorde jag. Jag tycker det är en skyldighet. Jaja, jag vet, det låter präktigt. Men tänk efter. Varför tror ni Piratpartiet fick så många mandat?... Jo.. för att folk som inte är så insatta går och röstar på dom. Och då måste vi som är (någorlunda) insatta gå och rösta så de inte får så många procent. Visst, det kan finnas ni som är insatta och tycker att piratpartiet är ett bra parti, men jag tycker bara det är konstigt att man kan ha ett parti i euparlamentet som inte ens tagit ståällning till frågorna som kan påverkas, förutom nedladdningsfrågan då... Jaja. Nu är det klart iaf. Och jag är hyffsat nöjd med resultatet.

Idag var en jobbig lämning på dagis. Tilda visade redan på morgonen (när jag sa att hon skulle dit) att hon inte ville genom att skaka på huvudet... jobbigt. Det gick bra på vägen dit men när jag skulle lämna henne så skakade hon på huvudet igen... jobbigt att hon har lärt sig det... att skak på huvudte betyder nej. Mitt hjärta brast.. Men jag vet att hon har det bra och att hon har kul på dagis när jag gått så jag får försöka hålla fast vid det. Och snart behöver hon inte vara där mer för när de stänger ska jag vara hemma med henne. Så hon blir hemma hela sommaren. Lyx. =)

Imorgon kväll ska jag på den andra intervjun. Hoppas hoppas hoppas jag får jobbet!!! Då får Tilda vara hemma varje sommar eftersom det är en uppehållstjänst!! =)

Kommentarer
Postat av: Pappa

Jag är stolt över dig Marie. Man måste ta ställning..

Ring imorgon och berätta hur det gick.



Pappa och Mamma

2009-06-08 @ 19:55:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0