Raggmunk och stekos

Vi har fått en ny fläkt i köket istallerad för ett tag sedan. Det är nog nästan ett år sedan nu. Den styr hela husets ventillation. Tyvärr... För den fungerar inte. När det är kallare än -5 (vilket det ofta är i norrland) så kan vi inte köra fläkten när vi lagar mat. Då stannar alltihop. Så då får man dra ur sladden och vänta ett tag för att sedan starta om den. Då kan den fungera (med lite tur) ett tag till. det som slår mig är att vi faktiskt är i norrland!! De borde fatta att det blir kalla här. Så idag när jag skulle laga lunch (raggmunk o bacon... inte den mest osfria maten) så stannar självklart fläkth*vetet! Jag trodde jag skulle få psykbryt. Man kan ju inte gärna öppna så det blir korsdrag när det är nästa -11 grader ute och man har en ettåring på golvet. Så det är bara att snällt stå där i dimman och steka maten (som Tilda sedan förresten inte ens ville äta så hon sover nu på tom mage).

Till helgen ska jag bara laga ugnlagad mat. Stek med rostade rotsaker? =)

Kommentarer
Postat av: Linda

Gud, vad gott m raggmunk! Det var nog 100 år sen jag åt det. Har aldrig gjort några själv, men man kanske skulle ge sig på det...

2009-02-06 @ 12:51:12
URL: http://sambomedkatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0