Ny positiv dag!

Idag har vi haft underbart väder. Vilket gör att jag automatiskt blir på bättre humör. Sol och -5 grader. Kan det bli bättre?! Anledningen till gårdagens usla humör på kvällen var att jag var och storhandlade. Det började inte bra när jag skulle kolla hur mycket pengar vi hade på ica-kortet. OCh det visade sig vara staxt över 700kr... Och det var bara den 9:e i månaden... (var det va?!) Jaja, snålhandlat då. När jag kommer till MAXI och ska betala så reagerar jag på att det blev lite dyrare (lyckades ändå veckohandla för endast 400kr) än jag trodde då de registrerade rostbiffen jag köpt. Skulle aldrig köpt rostbiff annars men det var billigt, 59 kr/kg. När jag gick därifrån så tittade jag snabbt på kvittot, och mycket riktigt, de hade tagit 129kr/kg för rostbiffen istället för 59... men det löste sig, jag fick tillbaka mellanskillanden när jag sa till. Men det bredde på mitt dåliga humör. Och VARFÖR är det så dyrt att handla mat?! De bara höjer priserna hela tiden så snart har vi inte råd längre...

Hur som helst. Idag har vi haft en sköööön dag. Tänkte att vi kunde sätta oss på uteplatsen i solen ett tag men efter en snabb blick upp på taket ovanför så ångrade jag mig snabbt... det hängde MASSOR med snö över kanten som bara väntade på att få ramla ner i skallen på oss... Så vi gick en promenad istället och Tilda samlade snö i sin hink.

När vi kom in så drack vi varm mjölk, Tildas favorit.


På eftermiddagen kom luckorna till vårt kök.

Tadaaaaa!!! Handtag kommer imorgon.

 
De var så fina så jag skulle bara prova skruva upp några och se hur det blev... Skulle jag inte gjort. "Brak" hör jag från vardagsrummet och så ett avgrundsvrål... Tilda hade klättarat upp på fotpallen till foröljen och trillat ner med huvudet före (vad annars?!) Hon blödde från munnen och var jätteledsen.
Jag skulle försöka hålla mig lugn för att inte skrämma henne, men det såg rätt otäckt ut när det blödde. Det ser så mycket ut när det är från munnen. Men jag lyckades lugna henne (hon verkade inte så brydd) och pulade in papper i munnen under överläppen på henne. Det slutade blöda fort som tur var. Men hon fick en fläskläpp och ser numer ut som Angelina Jolie =)


Angelina...


ajajaj

Kommentarer
Postat av: Linda

Åh, stackars liten...

Mijo trillade oxå idag, eller rättare sagt föll, från spjälsängen. Har ju tänkt att sänka ner "liggdelen", men tänkte att det kan vänta till efter flytten. Jag skulle inte väntat. Han gallslrek i säkert 10 min. Mitt hjärta satt i halsgropen. Men som tur var gick det bra, fast han har en liten bula i pannan.



Snyggt det blev med luckorna förresten. Väntar med spänning på handtagen...



Kram kram

2009-02-11 @ 19:10:50
URL: http://sambomedkatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0