Nakenfis och pensionärsfasoner

Idag har Tilda haft en tråkigt dag. Hennes humör har svajat upp och ner hela tiden. Mest ner. Hon har varit riktigt tråkig och trotsig idag. Men det kan man ju förstå då hon vägrade att äta lunch... Och hon har verkligen ärvt sin pappas blodsockerfall...

Och inte har vi kunnat gå ut idag heller, Vi gjorde ett tappert försök på förmiddagen men höll endast ut i 20 min. SEdan var vi tvungna tat gå in för Tildas kinder började bli oroväckande röda. Då var det -10 och blåste lite. Senare på eftermiddagen blev det -13 och började blåsa ännu mer så då vågade jag inte ta med henne ut.

Vi gjorde trolldeg idag. Istället för att gå ut så måste vi ju hitta på ngt konstruktivt (m man nu kan kalla trolldeg konstruktivt). Vi hade fått recept på trolldeg från småbarnsexperten Ärtan (Tildas farmor). Hon jobbar på dagis så hon om någon kan väl göra trolldeg. Men jag lyckades inte ändå... Den blev för lös. Hon får visa när hon är här. Men Tilda tyckte det var kul i alla fall. Men sedan började hon säga "jiiitaaa" vilket betyder "rita" så då fick hon sitta och rita istället. Det var kul. Ett tag. Tilda är ju som bekant inte så bra på att sitta still en längre stund.




Men jag har kommit på ett säkert kort för att få henne på bra humör; man klär av henne alla kläderna och sätter på musik! Då blir hon tokigt glad och springer omkring i extas! Knäppunge, man undrar ju vad det komemr bli av henne =) Kanske som en av våra grannar (5 år) som sa till sin mamma att han "älskade att bada naken" och att han skulle bli nudist när han blev stor. Tja... vet dock inte om man kan försörja sig på det =)


Nakendans

Och så har jag insett att hoppet är ute för mig och Joppe(nejnej inte såååå! Vi kommer vara gifta för alltiid men...), det är bara att gå i pension direkt... Vi är som två pensionärer! Ikväll så skulle vi kolla på film och Joppe hade köpt chiliostbågar. Han häller upp i en liten skål till oss var. Och så går han och hämtar en våtservett åt oss var. En våtservett!!!! Att torka händerna på så man inte blir så kladdig när man äter ostbågar!!! Hahahaha jag höll på att skratta ihjäl mig!!! Men det värsta var att jag tyckte det var smart och använde den flitigt... ujujuj... vad tror ni man får i pension när man jobbat sammanlagt två år?? =)






Slutligen tänkte jag bara berätta att Tilda ÄLSKAR att hjälpa mig att laga mat.
Need I say more? =)


Kommentarer
Postat av: lena

godmorgon nu har jag tittat på alla bilderna och läst. ska lära mig hur man går in och hittar dig.Nu sitter vi och tittar på lets dance vi spelade in från igår.Det är jätte dimmigt och grått här. Pappa har nu fått iordning på saiten så nu kan vi snacka och se varandra. Ha det gott puss,puss

2009-02-07 @ 08:37:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0