Mer vurpor...

Jag förstår inte... hur svårt ska det vara att skydda bebisen från världen?! Idag hann vi bara komma in i lekrummet på öppna förskolan så slog Tilda en vurpa. Rakt ner i en plastback. Det gjorde nog rejält ont för hon skrek i fallsett och var ledsen ett bra tag. Senare såg jag vart hon slagit i... Hon ser numer ut som en boxare... Värsta fläskläppen, och så dagens vurpa som ledde till en röd näsrot. Antar att den blir snyggt blå om ett par dagar. Såg i hennes mun idag oxå att det var värre än jag trodde igår. Hon har helt slutit av den sträng som går mellan överläppen och tandköttet på överkäken. Men det var tydligen inget problem sa de på sjukvårdsupplysningen (ja, jag är en hönsmamma av det värsta slag men jag var bara TVUNGEN att ringa och fråga)

Idag har vi hämtat handtagen till skåpsluckorna. Men orken tog slut på kvällen och vi fastnade i soffan. Så de kanske kommer upp imorgon istället.

Imorgon ska vi åka till öppna förskolan igen. Tilda tycker det är så otroligt roligt att leka och titta på de andra barnen.

Undra vilken kroppsdel hon ska slå blå imorgon?...
Ni kan få gissa!! lÄgg ett Vinnaren får en chokladask på posten =)

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag håller tummarna för att hon slipper slå sig fördärvad imorgon. Men det är svårt att förhindra ibland, jag vet... Mijo ramlar minst 1 gång per dag. Han är så jädrans envis å tror han kan mer än vad han kan.

2009-02-12 @ 15:01:51
URL: http://sambomedkatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0