Mer snor och praktvurpa

Idag har vi varit sjuka och gnälliga både jag och Tilda. Förmiddagen var TUNG då jag var supertrött och Tilda supergrinig (säkert trött hon med). Vi skulle gå ut tänkte jag men hon tokstrejka efter 20 min och tyckte att jag bara skulle bära runt på henne, vilket jag vägrade, och utbrottet var ett faktum. Vi gick in och bakade istället, i ett tappert försök att få henne på bättre humör. Det fungerade. Tills vi slutade baka. Sedan ville hon inte äta lunch. Inte heller middag på kvällen så Tildas meny har idag sett ut såhär:
07.30 halv tallrik gröt
11.00 fem skedar makaroner och köttfärssås, två muggar mjölk (!)
14 välling (går alltid ner)
17 sås (vi åt lammstek med rostade rotsaker och sås) en mugg mjölk (tycks gå ner mycket mjölk nu)
18.30 välling igen (alltid gott som sagt)

Så idag har hon nog druckit sammanlagt 3-4 dl mjölk. Men jag förstår att hon inte vill äta, hon e genomtäppt i näsan.

I förmiddags ville hon även sitta på toaletten. Jag blev skapligt förvånad när hon gick in i badrummet på nedervåningen och gjorde sitt jag-vill-något-ljud och pekade på toaletten. Jaja tänkte jag och drog ner byxorna på henne och lyfte upp henne (hon hade blöjan kvar på) Hon satt några sekunder och var sedan nöjd. Tokfia.

I eftermiddags gjorde hon världens praktvurpa ner för soffan oxå. Hon kan klättra upp själv och skulle sedan bara sätta sig till rätta och råkade luta sig för långt utanför kanten. Bomp ner i golvet med huvudet före... Ajajaj... men hon blev nog mest rädd för mig när jag ropade till. Så är det nog kanske 80% av alla vurpor hon gör. MÅste verkligen lära mig vara tyst =)

Här kommer lite bilder om dagen


Tilda och jag bakar kladdkaka




Tilda och Astrid e ute. Tilda tyckte det var jättekul att Astrid var med ut men Astrid frös mest









Tilda åker snowracer (eller som man säger i norrland, bob)
Hon får ett smil över hela ansiktet








Gott med snö!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0