Kiss på golvet...

Idag och igår har Tilda verkligen varit på bajshumör, både bildligt och bokstavligt talat. Igår tror jag att jag bara bytte bajsblöjor. Trodde aldrig det skulle ta slut. Och idag har hon kissat överallt istället =) Hon var utan blöja i sammanlagt 45 min och hann kissa på tre ställen! Hon gick och småskvätte som en annan hanhund här inne =)

Nog om kiss o bajs

Idag har det SNÖAT!! Kopiösa mängder. Det har varit så fint! Minus 5 grader och stora flingor. Vi har skottat tre gånger och det är dags snart igen. Tilda tycker det är roligt med snö men blir arg när hon inte kan gå någonstans och tycker jag ska bära henne. Icke. Så vi har mest varit vid entren till huset och lekt, där jag skottat. Jag skittade undan snö och hon skottade tillbaka den. Så höll vi på, ett bra tag.



Idag har vi även lekt kurragömma en hel del. Det är hennes nya favoritlek verkar det som. Hon gömmer sig överallt. Bakom fotöljen, bakom vagnen, gardinerna eller bara genom att sätta händerna för ögonen. För det är ju självklart, kan inte hon se oss så kan väl inte vi se henne?! =)


Gissa var Tilda e! =)


Tittut!!


Men var är hon nu då? Nästan osynlig..


Astrid, vår katt, har även hon fått leka med Tilda idag. Tilda sprang efter henne med kattleksaken (en rosa toft på en pinne) och skrattade högt. Vet dock inte om Astrid var lika road =)




Nu ska jag dumglo på tv och sedan gå och lägga mig. Vet dock inte vad jag ska läsa ikväll för jag läste ut Camilla LÄckbergs Stenhuggaren igår. Jag har läst böckerna i fel ordning så jag har redan läst de som kommer efter. Men hon e sååååå bra! Man kan inte sluta läsa.

Slutligen måste jag ju visa vad Tildas far lärt henne göra. Han lär henne en massa fula miner! =) Fast i jämförelse med de hemska gester som finns nu för tiden så tycker inte jag att det är så farligt att räcka ut tungan =)



Kommentarer
Postat av: Linda

Tack för sovtipsen=)

Har faktiskt Anna Whalgrens "Barnaboken" hemma. Ska nog ta å plocka fram den lite. Är ju dock väldigt känslig för gråt, så vill ju gärna hitta sätt att undvika det så mycket som möjligt.

Fick boken "somna utan gråt" idag oxå å däri finns massor med tips på kvällsrutiner (eller rutiner överhuvudtaget)och hur barns sömn och sömnbehov ser ut i olika åldrar. Den verkar kanon! Ska sträckläsa den så fort sonen somnat här (han är ju såklart fortfarande vaken)



Så snart kanske man kan få sova lite... Hoppas!

2009-02-05 @ 20:53:36
URL: http://sambomedkatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0