Uuuunderbar helg!!

Men nu är bannemig pengarna slut =) Har handlat de sista julklapparna idag och nu är allt klart, sååå skönt! Nu är det bara några julklappar till Tilda från morföräldrarna och släkt som ska inhandlas men det är bara kul!!

I helgen har vi varit i skogen igen. Det är en succé för hela familjen. Tilda är helt såld och springer omkring och samlar kottar och tittar på isen. Och så eldar vi i en grillstuga som finns där, så där är det varmt och skönt och vi grillar korv och äter lunch ute. Tilda sover i vagnen någon timme och vi vuxna slumrar på bänkarna i grillstugan till eldens knäppande. Ååååhh kan det bli bättre?!Detta är en stående tradition som vi inte gör oss av med i första taget!!

Tildas vilda och högljudda protester på kvällarna har lugnat sig något, och jag har tagit över läggningen. Det ville jag inte förut för jag var så osäker, men nu har jag tuffat på mig och står kvar ett bra tag i rummet och håller henne på ryggen. då somnar hon utan ett pip. Men nyss hände något VÄÄÄÄLDIGT ovanligt, hon vaknade, och gnydde, och ropade på mig, och var lite ledsen, jag hann få hjärtsnörp och gå fram till trappen och lyssna, då somnade hon om. Tur för jag hatar sådant, jag blir så rädd! På en gång får jag för mig att hon har krupp, att hon har kräkts eller att dte är något annat mycket allvarligt fel. Men som vanligt är det "bara" mardrömmar eller något. Men hon klarar oftast av det själv innan man ens hunnit till dörren till hennes rum. Även om man skulle vilja gå och ge henne en kram så vet jag att jag bara stör, för nu har hon ju redan somnat, innan jag ens hann göra något. Hennes drömmar kan mycket väl handla om tomten eller monster eller lejon. Det är nämligen mycket sådant nu. Det kan vara monster ute ibland när dte är mörkt, då sätter vi oss tillsammans i fönstret men hittar inga monster, eller lejon.

Idag stod hon och lekte med skurhinken och la en massa saker i den och så helt plötsligt la hon en handduk över hinken och så tittar hon på oss med stoora ögon och så säger hon "lejon" då är det helt plötsligt ett lejon i skurhinken... man hinner inte riktigt med i fantasin ibland men det är ganska häftigt att bara få del av den!! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0