Gooood Juuuul!!!

Idag har varit en spännande dag. På alla vis. Den började kl 04,30 av att tilda tokskrek från sitt rum som hon sover i här i Kalix. Jag sprang dit nyvaken och vimmelkantig och fick tag i en KOKhet Tilda i sängen, helt borta och lite ryckande i feberkramper. Skit oxå!!! Försökte lugna henne och bar in henne till vårt rum. Väl där vaknade hon till och var mer eller mindre som vanligt, men tokvarm!!! Så jag slet av henne pyjamasen och hon fick en ipren. Vi hade ingen febertermometer men just i detta läge kan jag lugnt säga att det inte behövdes, hon hade ju krampat (även om hennes feberkramper är rätt lindriga) och var så varm att man nästan brände sig när man tog i henne, men svettades ingenting. Efter en kort stund fick hon gå tillbaka och sova. Bara för att vakna igen en timme senare och yra, jag gick och lugnade henne men tog inte upp henne denna gång då jag kände att hon svalnat något. Sedan vakande hon 07,45, men då tóg farmor och farfar upp henne så vi fick sova. Gissa om hon och jag var trötta idag... hon sov middag 2 tim i vagnen och hade helt knallröda iskalla händer när vi tog upp henne, stackare... men nu verkar febern gett med sig lite, så hål tummarna för oss inatt!!! Det är så hemskt att se henne med feberkrapmer och yra!!

Sedan på eftermiddagen var hon piggare, och tur var väl det, för då kom ju tomten!!!! Vilken succé! Vi trodde hon skulle vara rädd för tomten men hon tyckte mest det var spännande, gammelmormor klädde ut sig och var en STRÅLANDE tomte!!! Tilda köpte hela konceptet!! Och när gammelmormor kom tillbaka som sig själv så berättade Tilda ivrigt att TOMTEN hade varit här!! Den RIKTIGA, STORA tomten!!! Hihi så söt hon e!! Goa barn!!

Hoppas alla haft en riktigt lyckad jul med massor av kärlek!! Här får ni lite kärlek av mig!! Puss puss

Kommentarer
Postat av: inteutanmindotter

USCH! Det där med kramper vet jag så väl hur det är! =( Inge roligt alls...hoppas att er tjoppa blev piggare och slapp bli sjuk!

Kramar i massor!!!

2009-12-25 @ 14:34:12
URL: http://inteutanmindotter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0