Motarbetad..

Jag hade ju tänkt omskola mig en smula för att öka mina chanser att få jobb. Jag vill fortfarande jobba som konsult, för det yrket älskar jag! Men kanske byta inriktning, jobba som miljökonsult istället. Och jag hittade en SUPERutbildning som skulle gå på distans, heltid en termin. Kan inte bli bättre! OCh så blev man fördigutbildad miljökonsult. Men... låter det för bra för att vara sant så är det ofta det. Den här utbildningen drivs av ett pirvat företag som heter Jensen education. Ansökan måste godkännas av kommunen först, då det är dom som står för hela kalaset. Jag gick till studievägledningen hos kommunen men fick tvärnej. Eftersom jag varit "duktig" och gått ut hela gymnasiet med fullt betyg samt eftergymnasiala utbildningar tänker de inte sponsra mig. De prioriterar helt enkelt studietrötta personer som inte gått klart gymnasiet. Så jävla irriterande... Det finns dock ett alternativ (om man nu kan kalla det för det). Jag skulle (rent teoretiskt) kunna finansiera utbildningen privat. De lägger fram det fint och säger att det kostar 45kr per poäng (exkl moms)... vilket ger 18000kr för hela utbildningen... + moms!!!!!! och då är man inte ens berättigad studemedel från CSN...Jo tjena. Hade jag haft dem pengarna hade jag väl för f*n inte behövt plugga vidare! De vill tydligen att jag ska vara arbetslös och gå och skäpa fötterna efter mig. När man tar egna initiativ då blir man överkörd direkt. Byråkrater.

Kommentarer
Postat av: Linda

Morrr!

Sååå irriterande!!! Jag blev så arg när jag läste ditt inlägg. Vem skulle passa bättre på den utbildningen än du???

Men visst, vill dom utbilda nån slashas, som sen kommer att göra ett halvdant jobb, så får dom väl göra det. Alla som jobbar inom kommunen verkar ju ändå inte göra så många handtag, så det kanske är därför dom bara tar emot skoltrötta människor så att dom själva inte ska verka så lata...

































2009-04-28 @ 19:56:47
URL: http://sambomedkatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0